INFO

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

Perginya seorang Insan Yang Hebat....

assalamualaikum,

inalillahiwaiƱna'ilaihirojiun.
Alfatihah Kembalinya nenda Hjh Dolly bt Udin ke rahmatullah jam 4.45ptg 18/12/2014 bersama 25 Safar 1436H bertempat d No. 55, Jln Muhibbah, Kuching. Jenazah beliau telah slmt dikebumikan di perkuburan Semariang selepas solat Jumaat 19/12/2014 Semoga roh beliau dicucuri rahmat & ditempatkan bersama para solihin. Aamiin

banyak yang telah saya pelajari beberapa harini. maka, harini saya akan kongsikan pengalaman saya berdepan dengan situasi seperti ini. Alhamdulilah.alhamdulilah, alhamdulilah....semuanya berjalan dengan lancar..

serba sedikit tentang nenda saya.. saya panggil dia Nek E. Nek E kuat orangnya walaupun tubuhnya kecil. kenapa saya kata kuat sebab setiap hari dia akan bermain dengan pokok2 dan bunga2 dari pagi sampai petang. bercankul, angkat pasu, korek tanah..ada jer aktiviti dia. Mungkin inilah cara dia nak bantu ciptaan Allah yang lain utk hidup dengan segar dan selesa di muka bumi. Dia lakukan ni sehinggalah umur dia 85 tahun. sehingga saat2 akhir sebelum beliau mula lemah hingga tak mampu bergerak dan hingga nafas beliau terakhir. HEBAT kan? saya yang muda begini pun tidak mempunyai kekuatan seperti beliau. 

Nek E juga suka mengemas dan pembersih. sangat titik beratkan kebersihan. kalau hari hujan, tak dpt ke berkhidmat pada tanah, beliau akan mengemas di rumah. Beliau juga seorang yang cepat "melatah" kalau diusik. saya rindu ni, gurau senda dengan Nek E dah xdpt dah tp xpe, Allah ada bersama beliau. 

lebih kurang sebulan kematian beliau, beliau mula dengan memberitahu sakit pada bahagian perut (kawasan hati - kerana beliau pengidap kanser hati) , kadang2 beliau tak sedar yang beliau kencing atau berak. seminggu kemudian, dia mula lemah..tak dpt nak bergerak jauh , duduk dan baring sahaja. semakin lama, semakin sukar baginya. Makan tak boleh nak telan sungguh2 seperti selalu. Lemah katanya, sebab makan sikit sahaja. Demam mula menyerang secara perlahan2. kulit mula bertukar warna kuning, kaki mula kembang, dah x blh nak jalan..pampers diberikan. kebanyakkan masanya habis dengan berehat dan tido. 

pada 17/12/2014 , lebih kurang 1130pm..beliau mula meminta maaf. inilah masanya dimana kami semua mula rasa masa beliau sudah tiba. ahli keluarg asemua dikumpulkan utk memberi penghormatan terakhir. lebih kurang tengahri pada 18/12/2014 kaki beliau mula sejuk, tangan mula sejuk. bacaan yasin tak putus2..ucapan 'La Illa Hailla ALLAH' ditelinganya tak putus2. sejak dari masa tu hinggalah masa kematian beliau tak tido. dah hembusan terakhir nya sanagt mudah dan sangat tenang. Maka tidolah beliau dan bertemu dengan Yang Maha Pencipta. 

Jenazah dimandkan selepas Maghrib. aku dengan rela hati untuk membantu dalam proses memandikan dan mengemaskan jenazah. Inilah pengalman pertamaku, syukuralhamdulilah aku diberi kekuatan untuk melakukannya. aku sanagt teruja dan gembira diberi peluang seperti ini. TERIMA KASIH ALLAH. selepas selesai dimandikan dengan wangi , dipakaian pakaian putih, telekung, dikapankan dengan kemas, diletakkan wangian yang sangat harum, maka bersiap sudah untuk solat jenazah. 

semalaman jenazah dirumah ditemani ahli keluarga. perkebumian dilakukan selepas solat jumaat pada 18/12/2014 . semuanya berjalan dengan lancar dan dipermudahkan. alhamdulilah. 

sekian sahaja dari saya..terima kasih keran sudi membaca pengalaman saya.

No comments:

Post a Comment